Így utazzuk körbe a Comói-tavat – akár még siklóra is szállhatunk!
2023. július 13. írta: Lázár Luca

Nyaranta többszázezren döntenek úgy, hogy Olaszország felé veszik az irányt, ami nem is csoda, hiszen a dél-európai ország megannyi látnivalóval rendelkezik. Ilyen például a Comói-tó és környéke is, melyet többféleképpen is körbejárhatunk. A tó körül számos kötöttpályás közlekedési eszköz is segít minket abban, hogy felfedezhessük a tájat – többek között egy sikló is!

A Comói-tó Olaszország harmadik legnagyobb tavának számít a maga 146 km2-es területével. Már a Római Birodalom idején is nagy népszerűségnek örvendett, ez pedig napjainkban sem változott. Különleges Y alakjával és szemkápráztató villáival a Föld egyik legszebb tavának tartják. Abban, hogy a tó minden szépségét megcsodálhassák a látogatók, többféle, lélegzetelállító útvonalon közlekedő járművek is hozzájárulnak.

Siklóval a panorámáért

Ahogy a világ sok pontján, a Comói-tónál is kihasználták a siklók nyújtotta lehetőségeket a szintkülönbségek áthidalásában. A Brunate Sikló a Comói-tó bal oldali ágán található Como városát köti össze a körülbelül 700 méter magasan fekvő Brunate faluval. A sikló 1894-ben tette meg első útját, átadásakor pedig a tömegközlekedés fejlődésének egyik szimbóluma volt. A sikló eleinte gőzmeghajtással közlekedett, majd ezt a rendszert 1911-ben elektromosra cserélték, így modernizálva a szerkezet működését. A sikló emberek százait vonzotta, ám az 1960-as években, az autók egyre nagyobb elterjedése miatt veszélybe került a sorsa. A többszöri tulajdonosváltás után a sikló egy magánvállalathoz került, akik napjainkban is üzemeltetik az azóta többször korszerűsített járművet.

A sikló 30 percenként, 55%-os dőlésszögben, 7 perc alatt teszi meg a két megálló közötti utat, amely közben az utasok elé gyönyörű panoráma tárul. Brunate-be érve a ráláthatunk a tó körül épült villákra, az Alpok csúcsaira, és kellemes sétákat is tehetünk a környéken.

A Brunate Sikló kezdetekben emberek százait vonzotta. (forrás: trenord.it)

Látványos libegőutak

Ha a panorámát szeretnénk kiélvezni, a tó több pontján is találhatunk libegőket és felvonókat, melyek segítségével akár 8-900 méter tengerszint feletti magasságból is megnézhetjük a tó környékét. A Lecco–Piani d’Erna és a Pigra–Argegno vonalakon pár euróért utazhatunk, szinte madártávlatból megtekintve mindazt, ami a Comói-tavat igazán különlegessé teszi.

A Piani d’Erna egy 1375 méter magason fekvő hegyi pihenőváros, ahova az odavezető libegővonal repít minket a malnagói állomásról. A vonal a kirándulók és a téli szezonban síelni vágyok segítésére épült 1965-ben, és azóta is nagy népszerűségnek örvend. A csúcsra érve lehetőségünk nyílik kirándulni, kipróbálni a helyi kalandparkot, télen pedig bobozhatunk és szánkózhatunk is a havon.

A Pigra─Argegno vonalat 1971-ben avatták fel ezzel összekötve a két egymástól 653 méterre fekvő várost. A libegő alig 4 perc alatt teszi meg az utat, ez pedig nemcsak a turisták, de a helyiek számára is előnyös, hiszen így könnyen és gyorsan elérhetik a tóparton fekvő városokat.

A Piani d’Erna pihenővárosba libegővonaton keresztül juthatunk el. (primalecco.it)

A híres Bernina Express

A svájci Churt és az olasz Tiranót összekötő vasúti járat is a Comói-tó közelében található. A Bernina Express több szempontból is különleges, de a legfontosabb talán az, hogy útvonalán található Albula-vasútvonalat és Bernina-vasútvonalat 2008-ban közösen a világörökség részévé nyilvánították. A két végállomás közötti körülbelül négyórás úton a vonat 196 hídon, 55 alagúton és a 2253 méteres tengerszint feletti magasságban lévő Bernina-hágón is keresztülhalad. Ha egy igazán különleges útra vágyunk, és nem bánjuk, ha hosszabb utat kell megtennünk érte, a Comóból induló járatokkal St. Moritzban fel is szállhatunk a Bernina Express piros kocsijainak egyikébe.

A Bernina Express négy óra alatt teszi meg a két végállomás közötti utat. (wikipedia.org)

Bármelyik kötöttpályás utazási módra is esik a választásunk, abban biztosak lehetünk, hogy gyönyörű látnivalókban és egy feledhetetlen élményben lesz részünk. Ha pedig Como környékén járunk, ne felejtsük el kipróbálni a siklót, amely immáron közel 130 éve szolgálja a nyaralókat.

Forrás:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.